U galeriji Idealni grad može se razgledati samostalna izložba akademske umjetnice Ljiljane Barković pod nazivom “Fragmentacije 4 – Slike i objekti”.
Riječ je o izboru radova iz recentnog ciklusa koji autorica sustavno razvija i obogaćuje, a koji je do sada bio predstavljen u pulskoj galeriji Luka 2018. godine pod nazivom “Fragmentacije”, u karlovačkoj galeriji ZILIK 2019. godine pod nazivom “Fragmenti – misli o prostoru” i u labinskoj galeriji Lamparna krajem 2019. godine pod nazivom “Fragmentacije 2”. Ljiljana Barković rođena je u Rijeci, diplomirala je slikarstvo na Akademiji za likovnu umjetnost u Ljubljani, a od 2015. godine zaposlena je kao asistentica na Akademiji primijenjenih umjetnosti Sveučilišta u Rijeci.
Na aktualnoj izložbi Ljiljana Barković je svoj ciklus slika u duhu geometrijske apstrakcije obogatila umjetničkim objektima izrađenim u kombinaciji drva i stakla. Svako platno odlikuje kontrast razvedenih ploha i jednolično obojene plave površine platna koja istovremeno ističe, ali i uravnotežuje ritam koncentriranih kolorističnih snopova aludirajući na polje unutar kojeg se rađa misao. Autorica takav princip gradnje slike definira kao “spremanje pod plavo polje omeđeno granicom koja usmjerava tok vizualnog događanja ispod plave površine”. Djelovanje u području geometrijske apstrakcije omogućuje ne samo utjelovljenje misaonog procesa, već uspostavljanje vlastitog života slike baziranog na međusobnim odnosima likovnih elemenata. Slika kao apstrahirana realizacija misli biva transformirana u objekt u drvu i staklu koji je, prema riječima umjetnice, prostorna i trodimenzionalna “preslika” slike tj. svojevrsni isječak prostora. Objekti variraju od primjeraka u prirodnoj boji drveta fragmentiranih tek prostornom linijom u mediju stakla, koja istovremeno spaja i razdvaja drvene elemente kubusa, pa sve do složenijih prostornih interpretacija definiranih istim koloritskim spektrom kao i na slikarskim površinama. Pritom su koloristički snopovi krajnje pojednostavljeni i reducirani na tek nekoliko boja i jednu tamnoplavu liniju, no vjerno prate začetnu ideju oprostorene misli.
Kako kustosica izložbe Sonja Švec Španjol ističe, u području sadržaja, Ljiljana Barković problematizira visoki stupanj razvoja današnje tehnologije i njezine mogućnosti manipulacije realnosti koji je dokinuo jasnu granicu između kopije i originala. Utoliko je suvremeni način pogleda na svijet postao pogled kroz određeni medij, te se u tom kontekstu javlja “fenomen fragmentirane slike kao vizije svijeta”. Svaka misao, svaki događaj, te u konačnici svaka istina ima više strana interpretacije što se u području slike očituje kroz veća samostalna platna i niz manjih modula, odnosno minijatura istog likovnog jezika čije interpretacije ukazuju na beskonačan niz kombinacija i stvaranja novih kompozicija sastavljenih od dvije ili više manjih modularnih jedinica.
Izložba Ljiljane Barković ostaje otvorena do 26. ožujka 2021.
Sonja Švec Španjol