Izložba ‘Likovni vremeplov kroz 120 godina Umjetničkog paviljona’ održava se u povodu proslave velike obljetnice – 120-godišnjice njegovoga postojanja. Autor izložbe je akademik Tonko Maroević.
Otvorenje:
Vrijeme: 03.02.2018. – 04.03.2018.
Mjesto: Zagreb, Umjetnički paviljon
O izbložbi
„Koncem 1898. inicijativom grupe hrvatskih slikara i kipara, na čelu s Bukovcem i Frangešom Mihanovićem, otvorena je izložba Hrvatskog salona, a time inaugurirana i djelatnost zagrebačkog Umjetničkog paviljona. Na taj je način naš grad dobio prvi put prostor namijenjen isključivo izlaganju i popularizaciji likovnih umjetnosti, ali i ambijent pogodan za mnoge svečane zgode i reprezentativne prigode.
Povodom proslave važne godišnjice, 120. obljetnice Paviljona, izložbom Likovni vremeplov kroz 120 godina Umjetničkog paviljona načinili smo svojevrstan reprezentativni pregled djelovanja Umjetničkoga paviljona, a time na određen način predstavili i najveće domete hrvatske likovne umjetnosti.
Naime, kroz stoljeće i dva desetljeća u Umjetničkom paviljonu su „prodefilirali“ gotovo svi protagonisti i istaknuti pojedinci domaćega slikarskog i kiparskog stvaralaštva. Izlagati samostalno u Umjetničkom paviljonu, bilo vlastitom inicijativom, bilo poticajima povjesničara umjetnosti, postalo je uz rijetke iznimke-mjerilom dosegnute vrijednosti, kriterijem povijesne verifikacije, znakom gotovo definitivne afirmacije. Dakako, i grupni istupi ili prikazi stilskih opredjeljenja pridonijeli su renomeu institucije, jer su i kroz kolektivne izložbe također prezentirani mnogi prvorazredni umjetnici, no serija individualnih prinosa i uloga u prostor Paviljona posebno je impresivna i doista znakovita, svečanom povodu odgovarajuća.
Autori
Učinilo nam se stoga najprimjerenijim za 120. godišnjicu načiniti izbor od 120 djela, istoga broja umjetnika, onih koji su kroz Umjetnički paviljon potvrdili svoju stvaralačku zrelost i dali osobni pečat. Svaki je autor predstavljen samo s po jednim, ali reprezentativnim, radom, pa će tako po vrhuncima biti na okupu gotovo svi slojevi, sve faze, sve morfološke oscilacije i sve tehnike, tendencije i discipline što su kroz stoljeće i dva desetljeća obilježile hrvatsku umjetnost. Doista, od Bukovca i Medovića, preko Račića i Kraljevića, Babića i Meštrovića, Vidovića i Joba, pa do Šuteja i Murtića, Naste Rojc i Nives Kavurić-Kurtović, te niza mlađih i suvremenih, živućih umjetnika, metodom pars pro toto, doći ćemo do objektivnije, mozaikalne i kumulativne slike.“
Iz teksta autora izložbe, akademika Tonka Maroevića, u katalogu izložbe.